Do Allianz už jenom s mobilem a e-mailem

Na sklonku loňského roku vyšel v ČTK zajímavý článek o vývoji v pojišťovnictví. Mimo jiné se v něm psalo, že v roce 2021 řada pojišťoven přichází s novými trendy a inovativními řešeními, které si kladou za cíl získat nové zákazníky. Dnešní doba si výslovně žádá elektronickou komunikaci a zminimalizování byrokratických kroků. Přeloženo do hovorové češtiny, pojišťovny se snaží udělat vše proto, aby byly rychlé, levné a při tom všem stále ekonomicky výdělečné, protože jinak by zkrachovaly.

Současná doba v tomto směru pojišťovnictví přeje. Internet už dnes ve světě využívá přes 4 miliardy lidí, mezi kterými je i 7,8 milionu obyvatel České republiky. S mobilními telefony je to u nás ještě lepší. V Česku už je má 97 procent lidí. A než jste dočetli až sem, lidé si mezitím na Zemi poslali 270 milionů e-mailů. Je tedy zřejmé, že právě e-maily a telefony tvoří základ při komunikaci mezi klienty a pojišťovnou.

„Dnes je to nejenom základ, ale i podmínka k tomu, abychom vůbec mohli pojištění sjednat,“ vysvětluje předseda představenstva Allianz pojišťovny Dušan Quis. „Klient je pro nás na prvním místě. A když nás naši klienti potřebují, chtějí samozřejmě, aby tato pomoc byla rychlá a efektivní. Rychlost, efektivita a navíc i bezpečnost je však podmíněna e-mailovou komunikací a mobilním spojením. E-mail a mobil je proto našim novým standardem.“

Není výjimkou, že když například v neděli zasáhne Českou republiku vichřice, která způsobí škody na majetku, v pondělí ráno o tom klienti informují operátory Klientského centra Allianz a protože k popisu současně přiloží i fotografie, které ukazují, jaké následky u nich vichřice zanechala, v úterý už jim odcházejí na účet peníze. Bez elektronické a mobilní komunikace by se tento proces protáhl na mnoho dnů.

Podle posledního výzkumu agentury Ipsos mají nejlepší zákaznickou zkušenost v České republice klienti Allianz pojišťovny. Až za nimi, a někdy dokonce hodně daleko, skončily další čtyři největší pojišťovny v zemi. Mimo jiné i proto, že se svými klienty už dnes Allianz komunikuje výhradně digitálně. Bez e-mailu a mobilu by takové ocenění možné nebylo.