Banky se snaží „servírovat hypotéky nazdobené“

Stále méně lidí dnes dosáhne na hypotéku bez nějakých kliček  či výpomoci další osoby.  Zájem o hypotéky tak klesá a bankám se to ale vůbec nelíbí. Hledají proto něco, co by bonitní klienty přivedlo právě k nim. Ale jsou to jen ozdůbky.

Například Česká spořitelna  přišla s nabídkou omezenou 15.1. 2019, která spočívá v zaplacení za klienta 50 % roční pojistky při splnění  celého seznamu podmínek. Namátkově lze uvést, že  pojistná smlouva musí mít sjednanou roční frekvenci platby,  sjednané pojištění domácnosti nebo i nemovitosti k financované i zastavované nemovitosti. Klient po sjednání pojistky uhradí celé roční pojistné a ČS mu do 1 měsíce vrátí 50% z ceny na účet pro splácení hypotéky.

Pro určitou omezenou skupinu zájemců jistě motivující záležitost. Ale pro většinu potřebných bydlení je to věc zcela mimo jejich realitu. Kdo nemá dostatečné příjmy jako základ pro stanovení dostatečné bonity, nemá co pojišťovat.

Těžko ale podnikateli radit, aby si sám svým konáním úmyslně snížil zisk. A tak se místo nízkých úrokových sazeb nebo obdobného nástroje pro podporu opravdových možností na úvěr dosáhnout většiny potřebných pohybujeme v rovině pár drobných odečtených z „běžných“  reklamních nákladů. A co na to naše elita? Program pro mladé, což je obdoba bankovních akcí. Drobné, které nic neřeší!