„U Allianz platí, že čím nižší počet kilometrů klienti najedou, tím méně za autopojištění zaplatí. Každý totiž ví, že auto, které nejezdí, nebourá. Proč má tedy polovina řidičů platit více jen proto, aby dorovnala škody řidičům, kteří jezdí nadprůměrně? Když jim vozidlo z jakéhokoliv důvodu stojí před domem a nepředstavuje pro okolí žádné nebezpečí, není důvod, aby za něj platili vysoké pojistné,“ vysvětluje senior expertka neživotního pojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Motorista při sjednání pojistky nahlásí počáteční stav tachometru a počet kilometrů, který najezdí za celý rok. Podle toho se pak dostane do příslušného cenového pásma. Na konci pojistného období, tedy po roce, pošle Allianz aktuální fotku tachometru, což je informace o skutečně najetých kilometrech a dojde k vyúčtování.
„Pokud se klient trefí, v dalším roce se výše slevy nemění. Najede-li méně, než byl jeho odhad, v ceně na další rok se zohlední přeplatek i vyšší sleva za méně ujetých kilometrů. Když naopak najezdí více, uhradí doplatek,“ upřesňuje Hašplová.
Od října 2022 navíc Allianz pojišťovna nabízí motoristům komplexní pojištění elektromobilů a plug-in hybridů. Od té doby se objem předepsaného pojištění významně zvyšuje a od uvedení produktu už dosáhl částky přesahující 106 milionů korun.