Klienti Generali České pojišťovně zatím nahlásili 7 066 kalamitních škod a jejich výše dosahuje 177 milionů. Nově odhadujeme, že celkový počet škod se vyšplhá až na 9 000.
V prvním kalamitním týdnu se Generali České pojišťovně podařilo uzavřít přes 60 % škod.
Například likvidace škod retailových klientů probíhá velmi plynule, protože řadu z nich se daří nejen hlásit, ale i uzavírat rovnou po telefonu. V retailovém pojištění je tak v tuto chvíli uzavřeno již dokonce 73 % z nahlášených škod!
Během deseti dnů po řádění ničivé vichřice Sabina zaregistrovala UNIQA celkem 730
škod svých klientů. Celková hodnota šplhá k 26 milionům korun. Další stále přibývají.
Nejvíce škod je hlášeno na majetku – zejména na objektech k bydlení a rekreaci. Větší škody vznikly na podnikatelských budovách. Nejčastěji šlo o poškozené nebo zničené střechy, v některých lokalitách doslova o srolované střešní plechy. Přibližně 80 škod se týkalo poškození automobilů.
Asi 28 % škod se týká podnikání a živností, zbytek připadá na retailové pojištění. Největšími škodami v retailu je doslova rozpůlená chata nedaleko Prahy, na niž spadl podmáčený, více než stoletý smrk z vedlejšího pozemku. U firem je to několik případů totálního zničení střechy a lijákem zničeného vybavení k podnikání.
ČPP eviduje u majetkového pojištění ze Sabine přes 900 škod v objemu 28 mil. Kč. Nejčastěji se jedná o poškození střech (střešní krytiny a konstrukce, klempířské prvky) rodinných a bytových domů, dále pak škody způsobené pádem stromů. Nejzasaženějšími kraji zůstávají Středočeský (cca 180 škod za 4,7 mil. Kč) a Jihočeský (cca 130 škod za 4 mil. Kč).
ČPP eviduje také desítky škod z havarijního pojištění a několik velkých škod registruje u podnikatelů.