Většina restriktivních opatření proti covidu-19 padla a lidé chtějí po dvou složitých letech na dovolenou. Narážejí však aktuálně na velké problémy v letecké dopravě. Aerolinky a letiště nejsou zatím schopné potřebného výkonu, i když poptávka stále roste. Mnozí klienti se letu nedočkají vůbec, jiní musí čekat neúměrně dlouho. V takové situaci mají nárok na náhradu za nepohodlí. Pomoci jim může i asistence Cestujeme+ z cestovního pojištění UNIQA.
Letos výrazně rozšířená asistence Cestujeme+ je turistům pojištěným v UNIQA prospěšná zejména při problémech v přepravě. K dispozici je bezplatná asistenční linka v režimu 24/7, kam se lze obracet v případě provozní nepravidelností ve všech hlavních druzích dopravy (letecké, železniční či v autobusové), případně při problémech v souvislosti se zavazadly. Ukazuje se, že letos ji nejvíce využijí klienti UNIQA na letištích, protože letecká doprava čelí nedostatku kapacity v důsledku útlumu během pandemie. K cestovnímu pojištění UNIQA si lze službu připojistit za 89 korun.
Infolinka slouží k poskytnutí informací, na co cestujícím vzniká nárok v konkrétní situaci podle platné právní úpravy (například nárok na stravu, ubytování, dopravu na letiště z místa noclehu, přesměrování na jiný spoj nebo náhradní letenky, kompenzace za zrušené nebo zpožděné lety apod.). Služba současně zajistí vyřízení případné finanční kompenzace či vrácení jízdného za pojištěné klienty. Asistence je připravena zastoupit klienty UNIQA i v situaci, kdy nejsou oprávněně spokojeni s nabídnutým řešením ze strany aerolinky.
Aktuálně se ukazuje, že jde o velmi potřebnou asistenci, protože lidé neznají své možnosti, jak mohou nastalou situaci řešit, a na jaké kompenzace mají nárok. Že například při zpoždění pravidelného letu z důvodu na straně letecké společnosti o více než 3 hodiny mají nárok na odškodné ve výši 250 až 600 EUR v závislosti na délce letu. Asistence umí zajistit i refundaci letenky dle platných předpisů v případě, pokud letecká společnost odmítne vrátit peníze za neuskutečněnou dopravu.
Širší servis zapadá do strategie UNIQA 3.0, jejímž cílem je profilovat UNIQA nejen jako partnera pro vyřízení pojistných událostí, ale také jako poskytovatele širších užitečných služeb pro každý den.