Přes 90 procent nových klientů Allianz volí digitální komunikaci s pojišťovnou

Současný trend v digitální komunikaci se zřetelně odráží i na počtu klientů, kteří tuto formu sami vítají a dokonce od pojišťovny vyžadují. Konkrétně v prosinci minulého roku se pro ni v Allianz pojišťovně rozhodlo 91 procent nových klientů.

„Velmi oblíbené je využívání klientské zóny MojeAllianz,“ říká vedoucí CRM & Digital Allianz Libor Marek. Přístup do ní má více než jedna čtvrtina klientů, z  toho jedna pětina si šetří čas a aktivně ji využívá. „Za celý loňský rok upřednostnilo komunikaci pomocí e-mailu, telefonu či klientského portálu osmdesát procent našich klientů, navíc i podíl tzv. bezpapírové odchozí korespondence dosáhl loni sedmdesáti jednoho procenta,“ dodává Marek. I to je jeden ze signálů, proč se vyplatí investovat do oblasti digitalizace a self-service řešení.

Jedním ze současných pilířů digitalizace je projekt mobilní aplikace Allianz CZ, který podporuje myšlenku vytvoření unikátní platformy pro interaktivní komunikaci pojišťovny s jejími klienty. Vedle PC verze klientské zóny aplikace představuje intuitivnější a snadno ovladatelný nástroj, díky kterému se odbourává složitost a klient má potřebné informace vždy po ruce.

Digitalizace je už několik let stěžejním tématem vedení společnosti. Díky ní v Allianz postupně dochází k vyžadovanému zrychlování procesů, neboť kromě možností elektronické komunikace samozřejmě zasahuje i do řady dalších oblastí fungování firmy, včetně způsobu likvidace pojistných událostí.