Koronavirová pandemie zkřížila plány mnoha dovolenkářů, kteří měli sjednané cestovní pojištění. Allianz jim bude za neuskutečněné cesty pojistné vracet a vyzývá k tomu i cestovky. Pojišťovna v této souvislosti počítá s vyplacením několika desítek milionů korun.
„Abychom se férově zachovali vůči všem klientům, kteří si u nás sjednali cestovní pojištění na dobu, kdy vládní opatření zakazuje cestování turistů do zahraničí, budeme aktivně za krátkodobé smlouvy vracet celé pojistné,“ vysvětluje senior manažerka metodiky a úpisu Allianz pojišťovny Veronika Hašplová. Pokud lidé od svých CK dostali vouchery, musí to nyní cestovky do Allianz oznámit. Pojišťovna pak ve svých systému tohle pojištění stornuje a nebude je fakturovat. „A povinností cestovek je zase informovat o tom své klienty a inkasované pojistné jim v plné výši vrátit,“ dodává Hašplová.
Allianz si navíc od nich může vyžádat potvrzení o tom, že skutečně klientům s jejím pojištěním tyto peníze vrací. V první vlně jde o smlouvy za období od 13. března do 30. dubna 2020. Fakticky ale toto opatření potrvá až do doby, než bude možné do zahraničí vycestovat.
Pro cestovní kanceláře to tedy znamená, že těmto klientům vrátí peníze jak za pojištění stornovacích poplatků, tak i za cestovní pojištění, zahrnující léčebné výlohy, úrazy, odpovědnost apod.
Allianz je součástí největšího světového pojišťovacího koncernu Allianz Group, který znají lékaři a zdravotníci ve více než 70 zemích světa. V rámci svého cestovního pojištění nabízí Allianz pojišťovna také neomezený limit pojištění léčebných výloh. Při zdravotních problémech stačí odkudkoliv zavolat na Klientský servis, který je dostupný 24 hodin denně a jehož operátoři hovoří česky.